Dette indlæg er sponsoreret og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter.

Træning har aldrig været en større trend end det er i dag. Især styrketræning har nydt godt af Instagram, Facebook og andre sociale medier. Uanset ens holdning til denne fitness epidemi kan man ikke komme uden om, at det er utroligt sundt at træne, og at det derfor er vigtigt at vi holder os i gang på den ene eller anden måde. Men hvis man ikke har lyst til at starte til en sport eller ikke har lyst eller råd til at træne i et fitnesscenter, så kan det nogen gange være svært at vide hvad man skal gøre. Men der findes dog enklere måder man kan træne på uden at forlade sit hjem. Her er tre redskaber du nemt kan få pulsen op med derhjemme.

De klassiske håndvægte

Håndvægte kan nemt og billigt bestilles fra nettet eller købes i butikkerne. Håndvægtene bruges som oftest til at træne sine biceps, men afhængigt af hvordan man benytter dem, kan man faktisk træne mange andre muskelgrupper som fx triceps, nakkemusklerne og brystmuskulaturen. Så selvom den klassiske simple håndvægt ikke ser ud af meget, kan man få meget nytte ud af en times træning med dem.

Sjippetovet

 De fleste kender sjippetovet som et stykke legetøj, som børnene leger med på gaden og i skolegården. Men hvis man kender til boksning, ved man, at sjippetovet er et enormt effektivt træningsremedie. Sjippetovet kan hurtigt få pulsen op få en i bedre form, imens man også taber sig, hvis det er ens mål. Fordelen med sjippetovet er at man kan komme i god kondition, selvom man ikke har lyst til at løbe en længere tur.

Kettlebells

En kettlebell er en klokkeformet håndvægt, som man svinger op og ned foran sig. På den måde træner man sine mavemuskler, imens man får pulsen rigtig højt op. Med kettlebells får man en stærk core, imens man forbrænder en masse kalorier.