Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Dissse tre råd henvender sig primært til virksomhedsejere, der ønsker en større indtjening i deres forretning. Langt de fleste har en virksomhed, med det formål at den skal tjene penge hjem til ejeren eller aktionærerne – gerne begge dele. Du ved uden tvivl bedst selv, hvordan man driver lige præcis din forretning, dette er nogle råd der gælder de fleste virksomheder, og som der derfor er mange, der kan have glæde af dem.

Det kan naturligvis være, at det allerede er noget, i bruger i jeres virksomhed, og det kan sagtens være, at i kun kan bruge et enkelt eller to råd, men når det kommer til at skabe en bedre bundlinje, bør alle råd være velkommen.

De bedste kunder er dine nuværende – brug dem

Du har sandsynligvis allerede kunder, og det er vigtigt at du husker på, at de kunder du har nu er de bedste. Behandler du dem godt, kommer de tilbage. Så er det lige meget om du jeans, software løsninger eller boliger. De kunder der allerede har handlet med dig, er langt lettere at få tilbage, hvis de er tilfredse, end nye du skal overbevise, så tag dig tid til dine nuværende kunder. Det kan være svært at holde styr på sine kunde, hvis man har mange, og det kan derfor være en god ide at investere i ERP systemer, der kan hjælpe dig med at holde styr på kunderelationer og lignende.

Markedsføring er ikke en udgift men en investering – så investér

Der er alt for mange virksomhedsejere der stadig ser markedsføring som en sur pligt og som en udgift. Dette er dog en stor fejl, og i stedet for at se det som det, så skal det ses som det, det rent faktisk er, nemlig en investering i virksomheden. Det kan godt være, at det ikke er lige så håndgribeligt som nye møbler på kontoret eller nyt IT udstyr, men det er dit firmas fremtid. Tiden hvor word of mouth var vejen frem er i 99% af tilfældene væk.

De andenbedste kunder er dine kunder venner – brug dem

Som du kunne læse i det første tip, så er de bedste kunder dine nuværende, og som du kunne læse i det andet tip, så er word of mouth ikke det, der skal drive din virksomhed frem. Alligevel er dine kunders venner og bekendte ofte de lavthængende frugter, der er gode at gå efter. Har du behandlet dine kunder godt, vil de uden tvivl tale postivt om det, og har du i forvejen et godt ry, er du allerede godt stillet.