Dette indlæg er sponsoreret og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter.

Flere og flere danskere rammes af stress og andre folkesygdomme. Det kan være svært at få konstateret stress, da det er en følelse i kroppen, og det kan være svært for en læge at vurdere tilstanden af sygdommen. Men det er vigtigt gå til lægen i tide, da sådan en sygdom kan udvikle sig hastigt. Hvis dit stressniveau er for højt øges risikoen for at udvikle angst, hvilket kan være et sygdomsforløb på flere år. Læs med her, og få nogle værktøjer til at håndtere sygdomme i opløbet.

Et – Brug Mindfulness – Mindfuldness kan kort beskrives som en mental træning af sindet, hvor der opøves færdigheder i at være til stede i nuet med fuld opmærksomhed. Med en accept af det der er, uden at dømme og vurdere. Gennem Mindfulness lærer vi at lytte til, hvad vores krop fortæller os, og møde det åbent gennem en venlig og omsorgsfuld tilgang. Metoden støtter os i at registrere og forholde os til vores tanker, følelser og sansninger på en ny konstruktiv måde, så vi ikke hvirvles ind i den negative spiral af kritiske tanker til os selv og andre.

To – Skriv dig op til et bosted – De fleste bosteder er beliggende i rolige og skønne omgivelser. Her har man mulighed for at få tømt hovedet og få clearet tankerne totalt. Det er dog ikke alle mennesker som kan komme på et bosted, da det ofte er personer med svære psykiatriske lidelser. Der findes dog opholdssteder som også behandler ikke-diagnosticerede personer med udfordrende psykisk og social adfærd.

Tre – Prøv alternativ behandling. Der findes mange alternativer til behandlinger af f.eks. stress. Akupunktur er en overset behandlingsform for netop sådanne sygdomme. Problemet med akupunktur er at det ikke er medicinsk dokumenteret, at det afhjælper symptomerne. Det betyder langt fra at det ikke hjælper. Mange akupunktører har flere cases med patienter, hvor de er blevet behandlet og kommet ud af deres stress.