Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

I øjeblikket er der mange der flygter fra den nordlige vinterhalvkugle og i stedet rejser mod sol og varme. Mange var af sted i vinterferien, og der er mange der rejser sydpå i Påsken, hvor der ikke skal bruges så mange feriedage. Fælles for disse rejser er, at hvis man vil have sol og varme, så kræver det en vis mængde timer i i et fly. De mest oplagte rejsemål i disse henseender er de kanariske øer og så naturligvis østen i form af Thailand.

Skal du eksempelvis til Thailand, skal du som du nok ved forvente en rejsetid alene i flyet på mellem 10 og 12 timer, hvis det er en direkte adgang. Det siger naturligvis sig selv, at det er lang tid at sidde i en lille flysæde. Det gælder både for kedsomhedens skyld og for din krops sundhed, her får du tre gode tips til hvordan du får en så god rejse som muligt.

1: Ha underholdning med

Når er man er på lange rejser som eksempelvis til Thailand, er der underholdning ombord på flyet i form af film og musik. Selvom der er masser at vælge mellem, er der stadig en sandsynlighed for, at det ikke falder i din smag. Sørg for at have underholdning i form at en iPad med film og musik på. Sørg også for at have bøger og blade med, så der er til adspredelse i underholdningen, da man hurtigt kan blive lidt skørt i hovedet af at sidde og se film i 10 timer.

2: Hold gang i benene

At sidde ned i 10 timer kan være hårdt for de fleste, og det er ikke noget der er godt for blodomløbet. Det er derfor vigtigt at du kommer op og gå lidt. Selvom du egentlig synes, at du måske sidder meget godt, så tving dig selv til at rejse dig op og gå lidt rundt og få gang i blodomløbet i benene. Det kan desuden være en god ide at investere i et flystrømper som disse. Flystrømper eller kompressionsstrømper også kaldet støttestrømper mindsker samtidig også risikoen for blodpropper i benene, der rent faktisk er større end de fleste går og tror.

3: Hold igen med de søde sager og kaffe

Det er fristende med en stor pose slik og en masse kaffe til sådan en tur, men det kan være en rigtig god ide at holde lidt igen med de søde sager og i stedet drikke noget vand og spise noget frugt. Når man spiser sukker kommer blodsukkeret op for at falde igen, og det påvirker kroppen meget. Især når man så sidder helt stille imens. Spis i stedet nogle nødder eller lignende.