Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Vi lever i en tid, hvor det kan være rigtig svært at få en virksomhed op at stå, og selvom man måske selv er veluddannet og har alle de bedste forudsætninger for at få det til at fungere, så er det bestemt ikke nemt. Der findes nemlig utroligt mange eksterne forhold der bestemmer hvor nemt det skal være at starte en virksomhed op. Men hvis man skal have en god chance for at få noget op at stå, så er der tre steps man skal igennem. Find professionel hjælp her.

Find på et godt produkt

Dette kommer næppe som en overraskelse, da alle virksomheder kredser omkring et produkt, service eller noget andet, som virksomheden kan tilbyde. Derfor skal man først og fremmest finde på et produkt. Det bedste vil selvfølgelig være, hvis man kan være first mover og finde på et produkt eller service hvor der er minimalt med konkurrence. Ellers skal man finde ud af hvad ens produkt kan, og hvorfor ens produkt er bedre en konkurrenternes. Disse fordele kan være fx prisen, kvaliteten eller tilgængeligheden.

Undersøg markedet

Når man har et produkt, skal man undersøge om der er et marked for det, og hvem konkurrenterne er. Dette afhænger meget af hvor i landet man har sin virksomhed eller om man vil fokusere på internet salg eller traditionelle butikker. Dette skal man vurderer på baggrund af det produkt man sælger.

Fastlæg målgruppen

Man kan jo ikke sælge et produkt eller en service, hvis man ikke kan finde nogen kunder. Derfor skal man fastlægge den målgruppe som skal købe produktet, og så undersøge om der er et grundlag for at sælge produktet, hvilket man kan gøre ved at foretage en stikprøve blandt målgruppen og uddele prøver på produktet. Hvis resultaterne kommer positivt tilbage, vil man kunne påbegynde sit salg.