Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Der findes ikke noget mere vidunderligt end at få en baby. Familien bliver større, bedsteforældrene bliver stolte, og du og din partner har skabt noget helt fantastisk sammen. Som nybagt mor er der nok at se til. Der er mange ting man skal lære, og barnet kommer altid i første række. Det er ikke altid man når det, man gerne ville, og generelt bliver hele ens hverdag vendt på hovedet. Mange kvinder ønsker at komme tilbage i form efter fødslen, men for nogle er dette vanskeligt. Hvis du har svært ved at komme tilbage i form efter fødslen, får du 3 gode tips til, hvordan du gør.

#1 – Nøjes med at spise for 1

Når man har en baby i maven, er det helt acceptabelt at spise for to. Mange kvinder vænner kroppen til at spise meget mad under graviditeten, og denne vane kan være utrolig svær at komme af med igen, når babyen er født. Det er dog nødvendigt for, at du ikke bliver ved med at tage vægt på. Derfor er det vigtigt at skrue lidt ned for madindtaget, når du har født, da du ellers risikerer at tage yderligere vægt på.

#2 – Den rette træning

Hvis du ønsker at komme i form efter fødslen, er det vigtigt at træne på den helt rigtige måde. Det har været en hård omgang for din krop at føde en baby, og derfor er det vigtigt at passe godt på den, når du ønsker at træne den op igen. Det er vigtigt at starte stille og roligt ud, så din krop gradvist vænner sig til aktiviteten. Herudover er det vigtigt at træne på en måde, som passer til din krop. Det er vigtigt at træne din bækkenbund stærk, men du må endelig ikke glemme resten af kroppen. Få hjælp til at komme i form efter fødslen her.

#3 – Hav tålmodighed

Rom blev ikke bygget på én dag. Ligeledes kommer du heller ikke tilbage i form på én dag. Det tager lidt tid at komme tilbage i god form, men hvis du gør en indsats for det, er du hurtigt tilbage i god form igen. Du skal bare huske at slå tålmodigheden og viljestyrken til.