Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Hvis du har et butik, klinik eller lignende i en by, vil du uden tvivl gerne have, at der bliver lagt mærke til dig. Der er som bekendt ikke meget sjov ved at have en butik, hvis der ikke kommer nogen ind i den og køber dine varer. Hvis du har en gammel og velkendt butik i området, er det måske ikke det helt store problem. Er du derimod ny i byen og ikke så kendt i bybilledet, kan det være svært at skabe den opmærksomhed, der er nødvendig for at gøre folk interesseret i, hvad du har at byde på.

Her får du tre tips til hvordan du kan få mere opmærksomhed i bybilledet, uden det behøver koste dig en formue.

1. Facebook annoncering

Der er ikke nogen tvivl om, at synlighed på Facebook er noget der betyder rigtig meget. Især uden for de allerstørste byer, er det muligt at betale sig til annoncering, uden det behøver koste kassen. En ting der er mange der gør, men som ikke nødvendigvis er en god ide, er at lave konkurrencer. Hvis man beder nogen like, kommentere eller dele for at deltage kommer der ofte mange deltagere. Tit spreder det sig ud, så det alligevel ikke er potentielle kunder, der deltager i konkurrencen. Det er langt bedre at lave en målrettet geografisk annoncering, så dem i området ser dig.

2: Skilte virker

Nutiden og fremtiden er helt sikker digital, og det er da også online man ofte får de bedste resultater. Det betyder dog på ingen måde, at du skal droppe den mere analoge også fysiske markedsføring. Der er lavet mange undersøgelser der viser, ar folk i meget høj grad stadig kigger på skilte i bybilledet. Det er derfor en rigtig god ide at have nogle iøjenfaldende skilte eller lignende foran din butik eller i nærheden af den. Beachflag eller strandflag er også meget populære, her er det dog vigtigt at du sørge for at budskabet er let at afkode – også hvis det blæser. Du kan finde beachflag og lignende her.

3: Be the unicorn

Det sidste råd kan godt lyde lidt højtragende, ikke desto mindre virker det. Der er et gammelt markedsføringsmæssigt udtryk der hedder at man skal være enhjørningen, hvilket naturligvis oversættes til at man skal skille sig ud, for det er der folk bliver opmærksomme på at man findes. Der findes mange måder at skille sig ud, men det er en sund øvelse at kigge på alle de andre og se hvad de gør ens, og så gøre noget helt andet.