Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Der findes nok ikke mange, der ikke godt kunne tænke sig at være sundere. Sundhed er et emne der fylder mere og mere i mediebilledet, og der findes ikke mange aviser og dagsblade der skriver spalte op og spalte ned med tips til hvordan vi får et sundere liv. Vi har her samlet 3 gode råd, som du bør følge, hvis du ikke allerede gør det. Det er nemlig tre uvaner, der er voldsomt usunde og som er meget skadelige for din krop.

1: Drop cigaretterne

Du ved det udemærket godt, at det er usundt, og rent faktisk er der slet ikke nogen undskyldninger, der er gode nok at argumentere for at ryge. Du skal kvitte cigaretterne, og du skal hellere gøre det før end senere. Hvis du har meget svært ved det, så prøv med e-cigaretter. E-væsker er langt mindre skadelige end almindelige cigaretter, men bør kun være en overgang inden du stopper helt.

2: Drop sukkeret

Du kender det sikkert godt, det med at man lige sniger en lille pose slik med ned i kurven, når man er ude og handle. Bland-selv-slik er lækkert, men det er ved at udvikle sig til en folkesygdom, at der lige skal blandes lidt både i weekender og hverdage. Lav en slik dag i weekenden, hvis du ikke kan undvære det helt og hold denne dag. Lad være med lade det fylde hele ugen. Begynd med at fylde grøntsager og frugt i kurven i stedet for slik og chips .

3: Gå 10.000 skridt om dagen

10.000 skridt kan både lyde af meget og lidt. For hvis du går på dit arbejde eller du går et par timer i løbet af dagen, er det intet problem at nå op på de 10.000 skridt som sundhedsstyrelsen anbefaler. Sidder du derimod konstant stille på arbejde og tager måske bilen til og fra arbejde, kommer du ikke i nærheden. Så har du et stillesiddende arbejde, er det bare med at komme ud og gå eller løbe.