Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Som virksomhed er det vigtigt, at man vægter uddannelse af medarbejderne højt. Det betyder, at der skal afsættes både ressourcer og faciliteter af til  at vælge det helt rigtige lokale, der kan anvendes, når der skal holdes kursus — hvis I da vælger at gøre det in house.

#1: Kombinér kurser internt og eksternt

Der er nemlig også den mulighed, at medarbejderne sendes på kursus uden for arbejdspladsen. Det vil være helt perfekt, og der findes mange gode grunde til, at det skulle være denne fremgangsmetode, man valgte. Vi anbefaler dog, at I anvender en kombination heraf, så I både afsætter ressourcer til at uddanne jeres personale in house og på eksterne lokationer, hvor der eksempelvis tilbydes kurser. Lad være med udelukkende at holde jer til én løsning.

#2: Vælg de rigtige omgivelser

Nogle gange kan det være en fordel, hvis man ikke vælger at tage på kursus, der hvor man arbejder — også selvom der er tale om et internt møde. Det kan nemlig gøre meget for ens tanker, at man bevæger sig væk fra de vante rammer. Et sted som Hotel Kirstine, der har mange kursuslokaler (se mere her), hvor man har mulighed for at afholde kurser, der danner rammer for det perfekte kursus.

#3: Sørg for at have ordentligt faciliteter

Det er helt essentielt, at der er de rigtige faciliteter til rådighed, når I skal afholde møde eller kursus. Skal der eksempelvis vises noget på storskærm, er det enormt ærgerligt, hvis ikke det er noget, man kan komme til. Derfor er det altså af yderste vigtighed, at I sørger for, at der er alle tænkelige remedier tilgængelige, såfremt der skulle opstå et behov, hvor der er behov for dette. Sørg også for, at der er mulighed for at få en forfriskning, hvis man skulle have lyst eller brug for dette, da det hurtigt kan blive en tung omgang, hvis man skal arbejde hele dagen på et kursus uden forfriskninger.