Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Hvis du bliver øm i musklerne efter hård træning eller løb er der 3 ting du kan gøre, for at afhjælpe dette. Vi bliver alle sammen ømme efter en hård træning, men den måde vi restituerer på, er meget forskelligt. De ømme muskler er ikke særlig behagelige og kan forhindre os i vores gøremål, hvis det er slemt nok. Der er dog nogle tricks, som du kan benytte dig af for at komme dig hurtigere. For man skal ikke gå at være øm hele tiden.

De 3 tips:

Noget så basalt som at strække ud

Efter en hård og udfordrende træning er dine muskler godt brugte, og du vil med garanti blive øm de næste på dage. Dog kan du reducere ømheden og den tid det tager for din krop at komme sig ved bare at strække ud. Stræk de muskler ud, som du har brugt og gør det gerne lige efter du har brugt dem. Du bør strække dem ud i mindst 30 sek.

Brug kompression

Efter træning kan du med fordel bruge kompression til at hele hurtigere. Specielle recovery boots bruger lufttryk til at hjælpe kroppen med dens helingsproces. Den komprimeret luft masserer, og fjerner hævelse i musklerne. Der er videnskabelig dokumentation for, at brugen af kompression kan gøre helingen hurtigere.

Løbe af, hvis det er en lang tur

Har du været ude på en ekstrem lang løbetur, hvor du har ydet på et højt niveau i langtid, er en ting sikkert, du kommer ikke på benende den næste dag. Al logik siger at efter en lang og hård præstation, skal man slappe så meget af som muligt. Men det absurde er, at du bør gøre det modsatte. Efter den lange tur har du meget syger i dine ben og den skal ud. Det sker ved at du tager en stille og rolig tur efter dit løb, det kaldes at løbe af. Det sikre at du kan hele hurtigere.