Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Kropsholdning er blevet et kæmpe emne inden for os danskeres fysiologi. I dag er der nemlig mange af os som bruger mange af vores dagtimer i en kontorstol eller på en fysisk hård arbejdsplads der tærer hårdt på vores krop. Hvis vi ikke arbejder i den rette positur, påvirker det vores kropsholdning negativt, da kroppen vænner sig til den dårlige positur. Derfor er der mange som går med hovedet fremoverbøjet, krummet ryg og et indsunket bryst. Dette er enormt dårligt for kroppen, men det ser heller ikke alt for godt ud. Modsat kan en god kropsholdning udstråle friskhed og selvtillid. Og så kan en god kropsholdning gøre en i bedre humør.

Træn de involverede muskler

Når mange med dårlig kropsholdning prøver at gå eller sidde ned med en god kropsholdning, så opdager de hurtigt at det faktisk hårdt at gå eller sidde sådan. Hvis du også har det sådan, er det et tegn på, at du bør træne de involverede muskler. Man kan godt vænne sig til det uden at træne, men det vil være hårdere og tage længere tid. Det er især vigtigt at træne mave- og rygmusklerne, da de i høj grad er med til at stabilisere ens holdning.

Benyt dig af holdningskorrigerende tøj

Selvom man gerne vil have en bedre holdning, så kan det være hårdt at skulle tænke over sin holdning hele tiden. Derfor har nogle kreative hoveder fundet på den geniale idé at udvikle tøj som korrigerer ens holdning for en. Hos Anodyne.dk kan du fx købe holdningskorrigerende tøj.

Forebyg stivhed

Når kroppen ikke fysisk kan bevæge sig på bestemte måde, så kan det være endnu mere besværligt at holde en god kropsholdning. Det er derfor klart bedst for ens kropsholdning, hvis opretholder en vis fleksibilitet. En god gåtur efter at have siddet ned elle have løftet tunge ting er derfor en god idé.