Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Hvis du arbejder med markedsføring, ved du, at nyhedsbreve er et vigtigt led i disciplinen. Det er en god måde at holde kontakten med nuværende og potentielle kunder, og så koster de nærmest ingenting at sende ud. Det kræver dog ekspertise at levere interessante og effektfulde nyhedsbreve. De fleste modtager mange mails hver uge, og derfor er det vigtigt at netop dit nyhedsbrev skiller sig ud i. Her finder du tre tips, der kan hjælpe dig med at skrive de gode nyhedsbreve.

#1 – Hold budskabet klart og enkelt

Når man skriver nyhedsbreve, er det meget vigtigt at være klar i spyttet og begrænse mængden af budskaber. Selvom du sikkert har en masse nyttige informationer og gode tilbud, bør du nøjes med at fokusere på et enkelt budskab, så dette går klart igennem til læseren. Hvis du fokuserer på mange ting på en gang, bliver nyhedsbrevet hurtigt uoverskuelig og effekten af det begrænset. Hvis det er nødvendigt at have mere end et budskab med, er det vigtigt at primærfokus er på et af dem – resten må være sekundære.

#2 – Overvej relevansen for målgruppen

Hvis din virksomhed sælger mange produkter eller tilbyder forskellige servicer, kan det være nyttigt at arbejde med målgrupper. I stedet for at sende den samme e-mail til alle kunder, bør du overveje, hvilken information, der er relevant for hvem. Når du gør det, øger du sandsynligheden for, at din call-to-action resulterer i et køb eller anden positiv respons.

#3 – Hav en overordnet strategi

Sidst, men ikke mindst, er det en klar fordel at have en overordnet strategi for nyhedsbrevene og planlægge indholdet. Det giver både overblik og struktur, og du kan nemmere bruge nyhedsbrevene strategisk. En nyhedsbrevsstrategi kan dog være udfordrende at stable på benene, og det kan derfor være en fordel at bede en kommunikationsrådgiver om hjælp. Med assistance fra en ekspert, er du sikker på at ende med et professionelt resultat.