Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Har du svært ved at falde i søvn om natten? Bare rolig du er ikke alene. Søvnproblemer er et meget udbredt problem. Hvis du ikke kan falde i søvn kan det enten skyldes insomni, som betyder at man ikke kan falde i søvn. Det andet er Hypersomni. Det er når man sover for mange timer i løbet af andet. Selvom man over meget om natten, føler man sig stadig træt om dagen. Hvis det har været et vedvarende problem, vil det være en fordel at kontakte lægen.

Ved at læse med her vil du få 3 tips til hvordan du kan få en bedre søvn.

3 tips

Det første tip er at sørge for at have et godt sovemiljø. Det er vigtigt at der er for eksempel er mørkt. Det får kroppen til at slappe af og dermed får det en til at falde hurtigere i søvn. Det er også vigtigt at der er stille. Hvis der er larm så put nogle ørepropper i ørene og hør til noget stille musik. For at have et godt sovemilljø er det også vigtigt at der er køligt. Du kan eventuelt lade vinduet stå åbent om natten, sådan at der kommer frisk luft ind. Forskning viser også at jo koldere ens værelse er om natten, desto flere kalorier brænder man.

Et andet vigtigt tip er, at man har en komfortabel madras og seng. Ved at have en madras, som passer til din kropsopbygning, sørger du for at mindske smerter. Er din seng begyndt at knirke og kan du mærke at fjedrene er dårlige, er det nok på tide at få en ny seng.

Det sidste tip er at få en nogenlunde fast søvnrytme. Stå op på et bestemt tidspunkt og sov på et bestemt tidspunkt. Dette gør at kroppen vænner sig til at være træt på de bestemte tidspunkter, som i sidste ende får dig til at falde hurtigere i søvn.