Alle mennesker oplever perioder i livet med søvnløshed. For nogen går det over af sig selv, men for andre er der tale om mere langvarige problemer. Her kommer 3 simple, men effektive løsninger, som kan føre til en bedre søvn for dig.  

Gå i seng tidligere og put dig under et saunatæppe

Sauna og tæppe i ét ord, lyder umiddelbart mere tiltalende end at løbe sig træt. Med et infrarødt saunatæppe liggende klar på sengen, kan du putte dig ind lidt tidligere og blive varmet nænsomt op indefra, så din krop er afslappet og klar til en dyb og uafbrudt søvn. Du kan anskaffe dig dit saunatæppe for en luksussøvn lige her.

Hjælp dine ben til restituering med specielle støvler

Hvis man i løbet af dagen HAR været ude på en lang løbetur, kan det være en stor hjælp for benene med restitutionsstøvler. Det er et par specielle støvler, man ifører sig, så muskulaturen får tilføjet ilt. Støvlerne er en hurtig genvej til restitution og ren forkælelse for benmusklerne. Rigtig mange anerkendte atleter benytter sig af disse støvler. Du behøver dog ikke at være anerkendt atlet, for at få gavn af disse støvler. Du kan finde støvlerne på denne side.

Drop motion og krævende opgaver lige før sengetid

Motion er rigtig godt for dit generelle velvære. Flere tror dog fejlagtigt, det vil hjælpe til en bedre søvn, hvis man får brændt det sidste krudt af i en hård træningssession lige før sengetid. Det har dog tværtimod den modsatte effekt, da det vækker kroppen og aktiverer den. Lige sådan er det ikke smart at aktivere hjernen alt for meget lige før sengetid. Sørg derfor for at prioritere ovenævnte tips og få adgang til en bedre søvn med et saunatæppe og et par restitutionsstøvler. Godnat og sov godt.