Det kan være svært at finde motivation til at træne. Nogle keder sig ved tanken om at løbe på løbebånd og løfte vægte. Derfor kan det være en god ide at søge inspiration fra datiden. Step-aerobics fra 90’erne er ved at komme tilbage, og det er en sjov måde at få pulsen op.

Alternativ motion

Når du dyrker motion med en stepbænk, træner du din kondition på en anderledes måde. Derfor er 90’ernes step-aerobics så småt ved at komme tilbage i nutidens træningsprogrammer. Du undgår at falde i den samme kedsommelig og middelmådig træning. En stepbænk kan også sagtens bruges til andre former for motion såsom Crossfit. På den måde er du sikret en alsidig træning.

Spar penge ved at træne hjemme

Hjemmetræning er også en populær måde at motionere på. Udover at det er let tilgængeligt, så er det også billigere end diverse træningscentre. Derhjemme kan du skrue din egen træning sammen, og det er kun fantasien, som sætter grænser. Med en stepbænk i dit eget hjem kan du nemt presse en munter træning ind i den travle hverdag. Derudover passer denne slags bænk ind i de fleste hjem, da den ikke optager meget plads på gulvet. På længere sigt sparer du penge ved at have din egen bænk, da du kan bruge den lige så hyppigt, som du har lyst.

Alle kan være med

Der findes bænke til step til alle, og derfor er der ingen undskyldning, når det kommer til motion. Ved at følge videoer på internettet har du hurtigt adgang til mange forskellige former for step-træning. Træning med step kan laves alene eller i grupper. Der er god mulighed for at invitere vennerne til en omgang motion med step. Nye og spændende træningsrutiner kan hurtigt formeres med fortidens metoder.