Har du ansvaret for virksomhedens eksterne kommunikation? Eller er du virksomhedsejer, som gerne vil i gang med at bruge de sociale medier? Uanset hvad er de sociale medier en effektiv måde at nå ud til sin målgruppe på. For at få en god effekt af brugen af de sociale medier, er det essentielt med en god SoMe-strategi. Herunder får du tre tips, du kan bruge, når du skal lægge virksomhedens strategi for de sociale medier.

  • Varier indholdet

For at læserne skal få lyst til at læse netop dit opslag, er det vigtig, at indholdet er spændende, nytænkende og varieret. Vil du sikre variation af indholdet, kan du løbende lave en brainstorm med gode ideer til indhold. Det kunne f.eks. være et opslag, hvor du præsenterer virksomhedens nyeste medarbejder eller et opslag, hvor du giver virksomhedens følgere unikke billeder fra arbejdsdagen.

  • Læg en tidsplan

Det kan være gavnligt at lægge en klar plan for hvornår, hvad og på hvilket medier, du vil poste. Skriv det ned i en kalender så du sørger for at holde en vis aktivitet på de sociale medier. Det giver overskud, når du har en klar plan, du kan følge.

Virksomheders IT-systemer kan være sårbare overfor virus og andre angreb. Derfor bør du udvise forsigtighed, når I agerer på de sociale medier. Trænger virksomheden til at få tjekket IT-systemerne? Overvej IT-outsourcing så I kan frigive tid til andre sager i jeres firma.

  • Brug forskellige medier

LinkedIn, Facebook og Instagram er ikke helt identiske. Indholdet på de forskellige medier kan være vidt forskellige. LinkedIn lægger op til opslag vedr. arbejdslivet, hvor du på Instagram kan lægge billeder op ad medarbejdernes dagligdag i virksomheden.

Vil du være sikker på, at nå ud til så mange som mulig indenfor din målgruppe? Brug de forskellige medier og tilpas dine opslag til de forskellige medier.